Tuesday 20 December 2011

HATI BERBICARA

hobi blog walking kembali.. ttbe hati terdetik tatkala membaca 1 artikel tentang hidayah Allah..[terlupa link ke blog tu] 
en3 tu ckp ada 3 golongan org yg trima hidayah..
  1. orang yang trima hidayah dan kembali ke jalan Allah...
  2. orang yg trima hidayah, kembali ke jalan Allah tapi hanya untuk seketika..
  3. org yg trima hidayah tapi tidak menghiraukannya...
terpikir sejenak..
  • dimana diri ini berada...?
  • alpakah aku dengan nikmat yang diberikan...?
  • bongkakkah aku dengan rezeki yang dilimpahkan?
  • sombongkah aku dengan apa yang aku miliki...?
  • dimana rasa syukurku tatkala aku mula bahagia bersama insan sekelilingku?
monolog hati di hening pagi buat aku sedar dimana diri ini.. syukur aku masih diberi ruang untuk menadah tangan menzahirkan rasa syukur pada-Nya...

semoga aku x alpa dengan dunia yang smentara dalm mengejar redha Allah...
begitu juga doaku buat para sahabat tersayang...





No comments:

Post a Comment